Medytacja – jak zacząć?

Medytacja jest pracą z umysłem, która ma ułatwić przeżywanie obecnej chwili i lepsze zrozumienie siebie. Korzyści z medytowania to m.in. obniżenie ciśnienia tętniczego, mniejsza podatność na stres i głębsze odczuwanie rzeczywistości.

Co to jest medytacja?

Medytacja to ćwiczenie i praca z umysłem. Ma na celu świadome i uważne odczuwanie oraz przeżywanie własnego życia. Jest to możliwe dzięki rozwijaniu świadomości i nauce bycia „tu i teraz”. W świecie, w którym ludzi otacza tak wiele informacji, łatwo zapomnieć o teraźniejszości i nie przeżywać jej w pełni. Medytacja ma na celu oddzielenie od ego i pokazanie, jak rzeczywistość wygląda bez filtra, który tworzy świadomość. Uważność pozwala na doświadczenie życia wraz z jego przemijalnością i niestałością. Wyróżnia się wiele rodzajów medytacji. Jedną z nich jest koncentracja na oddechu bądź na konkretnym przedmiocie. Niektórzy powtarzają mantry, a inni obserwują przepływające myśli w pozycjach ciała zaczerpniętych z jogi, np. w pozycji lotosu. Medytacja może odbywać się też w postaci wizualizacji lub autohipnozy.

Co daje medytacja?

Medytowanie ma wiele korzyści, m.in. zmniejsza poziom stresu i pomaga się uspokoić. Umożliwia osiągnięcie harmonii umysłu, a co za tym idzie – zwiększa pewność siebie. Medytacja pozwala na lepsze poznanie i kontrolowanie myśli i emocji. Pozwala głębiej odczuwać, ale także obiektywnie patrzeć na otaczającą rzeczywistość. Umożliwia przeżywanie tego, co dzieje się w danej chwili, w pełni – bez planowania przyszłości i rozpamiętywania przeszłości. Dodaje energii, a także poprawia pamięć. Wpływa na lepszą koncentrację. Medytacja jest korzystna dla zdrowia: zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby serca, spowalniając jego rytm i obniża ciśnienie krwi. Zrelaksowane ciało i uwolnione od napięć mięśnie zwiększają zdolność organizmu do regeneracji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− 3 = 7